Marqua, araştırma, danışmanlık, eğitim ve veri bankacılığı konularında 1995 yılından bu yana hizmet veren Çözüm Araştırma’nın Turquality Sürec ve Prohe Danışmanlığı ve Yönetim Danışmanlığı üzerine yoğunlaşan ve hizmet veren birimi olarak faaliyelerine başlamıştır..
2008 yılında, gerek Çözüm Araştırma bünyesinde gerçekleştirilen kantitatif araştırmaların sahasının CATI metoduyla yapılması, gerekse tüm sektörlerden kurum ve kuruluşlara profesyonel anlamda Inbound (Gelen Çağrı) ve Outbound (Giden Çağrı) olarak çağrı merkezi hizmetlerinin verilmesi amacıyla hizmete başladık. Bu süreçte sayısız CATI araştırma projesi, sesli mesaj pazarlama projesi, telemarketing ve veri güncelleme projesi tamamlayan Marqua gerek çağrı merkezi uygulamaları gerekse diğer doğrudan pazarlama aktiviteleri hizmetlerine devam etmektedir.